Villkor Företag
Avtal om köp av produkter och tjänster
1. Generellt
Detta avtal har ingåtts mellan kunden och EC Admin AB för försäljning av produkter och tjänster. Avtal
gäller för köp av produkter och tjänster som säljs av EC Admin AB, om inte annat anges
skriftligen överenskommits mellan EC Admin AB och kunden.
Produkter och tjänster från EC Admin AB riktar sig till och är endast tillgängliga för yrkesverksamma
kunder som företag, registrerade organisationer samt offentliga institutioner och företag.
2. Beställa
Beställning av EC Admin ABs produkter och tjänster kan göras via Internet eller e-post.
Beställning är inte bindande för EC Admin AB och leverans kommer därför inte att äga rum förrän beställningen är
skriftligt bekräftat av EC Admin AB. Detta innebär bland annat att om kunden har beställt en
EC Admin AB har ingen produkt som inte längre finns på EC Admin ABs lager och / eller sortiment
varje skyldighet att leverera den beställda produkten till kunden.
3. Leverans och frakt
Leverans från EC Admin AB till Kunden anses ha ägt rum den dag då produkten skickas från EC Admins lager.
Risken för produkten övergår till kunden vid leverans.
Om så önskas kan EC Admin AB ordna frakt- och transportförsäkring på kundens bekostnad. Om
det är överenskommet leverans inklusive leverans sker leverans när produkten kommer till den adress som
är överens.
Om produkten inte hämtas eller tas emot av kunden vid leveransen vid den överenskomna tiden, ska leveransen till
anser ha inträffat vid den tidpunkt då produkten görs tillgänglig för kunden på den överenskomna platsen.
4. Fördröjning
I händelse av försenad leverans av produkten på mer än 45 dagar, kan Kunden annullera köpet om
förseningen beror på att EC Admin AB ansvarar för.
5. Pris och betalning
Om inte annat anges anges alla priser på webbplatser och i annonser utan
Moms, andra offentliga skatter samt fraktkostnader och andra kostnader.
EC Admin AB förbehåller sig rätten att ändra angivna priser när som helst fram till beställning
bekräftas av EC Admin AB, jfr avsnitt 2. Om det angivna priset skulle ändras kommer kunden att kunna
återkalla sin order genom att skriftligen meddela EC Admin AB.
Kredit beviljas endast på kundens skriftliga begäran och ett särskilt avtal. Alla krediter förutsätter
att EC Admin AB erhåller nödvändig information inklusive kreditbetyg.
Fakturan ska betalas 14 dagar efter fakturadatumet.
Vid sen betalning måste kunden betala ränta på efterskott i enlighet med räntelagen.
Om EC Admin AB inte har fått betalning inom tio dagar efter att EC Admin AB har skickat
skriftlig begäran till kunden om att betala förfallna belopp, ska avtalet betraktas som väsentligt
bryter och ger EC Admin AB rätt att säga upp avtalet.
6. Äganderätt – försäljningsrätt
Produkt beställd enligt detta avtal förblir EC Admin ABs ägodel tills betalning sker
hände.
Genom att acceptera detta avtal bekräftar kunden att EC Admin AB har en panträtt på den sålda produkten
(försäljningspant) som säkerhet för EC Admin ABs fordran på köpeskillingen med tillägg av ränta och
kostnader eller lån som en tredje part har tillhandahållit köparen för helt eller delvis betalning av ovanstående,
och som nämnda tredje part betalar direkt till EC Admin AB.
7. Klagomål
Vid leveransen har kunden ett ansvar att kontrollera att den beställda produkten och / eller tjänsterna finns i
i enlighet med avtalet, inklusive om det finns fel och / eller brister. Att kunna göra misstag
och / eller tillämpliga defekter, måste kunden utan onödigt dröjsmål och senast 10 dagar efter leverans
annonsera skriftligen till EC Admin AB.
8. Programvara
För programvara som säljs separat eller som medföljer andra produkter gäller följande villkor
när som helst bestäms av leverantören av programvaran framför dessa villkor, oavsett om dessa är
bifogas detta avtal eller medföljer den tillhandahållna produkten och / eller programvaran.
Kunden får en icke-exklusiv begränsad rätt att använda programvara som levereras på deras egna media eller
ingår / levereras tillsammans med annan produkt. Under dessa allmänna villkor får inte kunden något
andra rättigheter som upphovsrätt eller andra immateriella rättigheter.
9. Garanti
Produkten levereras med garantierna från tillverkaren av produkten eller EC Admin AB
leverantörer var tvungna att ge till EC Admin AB. Kunden får ingen ytterligare garanti på produkten från Ergo
Contech. En påbörjad garantiperiod kommer inte att förlängas till följd av att EC Admin AB korrigerar fel
och / eller saknas eller återlevererar produkten.
10. Ansvar för fel och utelämnanden
Kunden är ansvarig och riskerar normalt underhåll såsom justeringar, normalt slitage och / eller
upphandling av förbrukningsvaror.
Med de begränsningar som följer nedan kommer EC Admin AB att åtgärda fel och defekter i produkten
som inte uppfyller de överenskomna specifikationerna.
EC Admin ABs ansvar täcker inte fel och utelämnanden som är obetydliga för kundens ansökan
av produkten och / eller tjänsten för dess angivna syfte.
EC Admin AB ansvarar inte för:
a) Fel och defekter orsakade av kundens användning av en produkt med annan utrustning eller
tillbehör som påverkar produktens funktioner och funktioner.
b) Fel och brister orsakade av att kunden gör ändringar eller ingrepp i produkten
som inte överensstämmer med tillverkarens eller EC Admin ABs instruktioner.
c) Fel och brister orsakade av kundens användning av produkten på ett annat sätt än det
framgår av användardokumentation, handböcker och instruktioner.
d) Fel och försummelser orsakade av vårdslöshet hos kunden, hans personal eller en tredje part
eller andra omständigheter utanför EC Admin ABs kontroll.
EC Admin ABs ansvar för fel och utelämnanden kan under inga omständigheter göras gällande senare
än ett år från leverans.
Om produkten är svår att flytta kan sanering äga rum hos kunden, i vilket fall sanering krävs
Kundens deltagande i bland annat att göra relevant produkt och / eller delar tillgängliga för
EC Admin AB.
Om kunden kräver korrigering av fel och fel som EC Admin AB inte ansvarar för är det skyldigt
Kunden ersätter EC Admin ABs kostnader och kostnader i samband med detta.
EC Admin ABs ansvar för defekter och defekter i produkten är begränsat till vad som anges ovan, och
Kunden kan inte göra andra anspråk på EC Admin AB i samband med fel och fel.
11. Ansvarsbegränsning
EC Admin AB är inte ansvarigt gentemot kunden för följdskador eller indirekt förlust eller skada
vara i eller ut ur avtalsförhållandet. Framför allt ansvarar EC Admin AB inte för kundens
förlust av inkomst eller vinst, eller förlust av eller brist på användning av data. EC Admin ABs overall
det totala ansvaret är begränsat till det belopp som kunden har betalat före tillämplig produkt eller tjänst, utan
Moms och andra offentliga skatter
12. Tilldelning av avtalet
EC Admin AB har rätt att överföra rätten att ta emot betalning i enlighet med detta avtal.
Annars får ingen part överlåta avtalet utan den andra partens skriftliga medgivande.
13. Lagstiftning
Avtal och alla kontrakt som ingåtts enligt det är underkastade svensk lagstiftning och Lund tingsrätt har exklusiv behörighet i alla ärenden (oavsett om de är baserade på avtalsenliga eller icke-avtalsenliga rättigheter och skyldigheter).